אחת הדרכים הטובות ביותר להביא מידע על אדם כלשהו, מוצר חדש או עסק כלשהו היא באמצעות תוכן שיווקי ממומן באתרים מובילים. האתר הישראלי המוביל YNET גם כן טומן ידו בצלחת ומציע כמה אפשרויות של פרסום תוכן שיווקי כזה במדורים השונים שלו באמצעות כתבות יח"צ, ראיונות ועוד. האם זה משתלם? תלוי מה המטרה של קניית התוכן הזה ובעיקר את מי שואלים.
אחד האתרים החזקים ביותר בישראל מזה שנים רבות ואתר החדשות המוביל מכולם הוא אתר YNET מבית ידיעות אחרונות. אתר זה מושך אליו מאות אלפי גולשים מדי יום ומעלה עשרות עמודי תוכן חדשים מדי יום.
כמו אתרים מובילים רבים אחרים גם באתר YNET חלק מהתכנים הללו הם תוכן שיווקי ממומן ולאו דווקא כתבה אותנטית מטעם עורכי העיתון או הכתבים שלו. כתבות אלו בעלי משמעות כלכלית חשובה עבור האתר וניתן לזמין אותם בכמה אפשרויות שונות.
מה זה תוכן שיווקי ממומן באתר YNET?
תוכן שיווקי ממומן הוא הדרך של אתרים רבים, גם הגדולים ביותר דוגמת YNET, ליצור הכנסות נוספות. התוכן כולל כתבת יח"צ, כתבת תחקיר, אייטם כלשהו או ראיון שהם בתשלום ולא בעלי ערך עיתונאי גרידא. גם אם הם כאלו הם אולי לא היו עולים לאתר YNET בהיקף כמו שיעלו בתשלום ובטח לא יזכו להיקף חשיפה דומה.
במרבית המקרים, האופציה המועדפת היא קניית כתבות יח"צ שנשלחות למערכת הפרסום באתר כמו שהיא, ואם היא עומדת בדרישות היא תעלה ללא שינויים כלשהם. אפשרות אחרת היא כמובן שיגיע כתב של העיתון להכין את הכתבה כולה ואפילו צלם של העיתון יתלווה אליו.
כתבות יח"צ כאלו הן בעלות ערך רב כיוון שלמרות שיש תגית של "תוכן שיווקי" בראש הכתבה, רוב הגולשים לא שמים לב או מתייחסים לכך והם קוראים את הכתבה כפי שהיא ומושפעים ממנה. יש מי שיגלו התעניינות נוספת בתוכן הכתבה ויקליקו למעבר לאתר שמצוין בה ויש מי שפשוט יפנימו את התוכן.
האם המטרה היא רק חשיפה?
לא. יש מטרה נוספת בשנים האחרונות בקניית כתבות יח"צ שכאלו והיא לצורך קניית קישורים לאתר המפורסם בתוכן הכתבה או בסופה. בניית קישורים לאתר אינטרנט היא לא משימה פשוטה ובטח שלקבל קישור מאתר איכותי ויוקרתי כמו YNET הוא כמעט בלתי אפשרי שלא בתשלום.
בשל כך מזמינים כתבת יח"צ כאשר המטרה העיקרית היא פחות החשיפה או תנועת גולשים ויותר לקבל קישור או שניים שתורמים למערך בניית קישורים לאתר ממקורות חזקים כמו אתר YNET. העדיפות של כל קישור היא בד"כ מאתרי נישה או קטגוריות שקשורות לאתר ולכן אפשר להתייחס לכך גם בתור קניית קישורים באתרי נישה אם קונים עבור עורך דין כתבה מהמדור המשפטי של YNET וכדומה.
כמה עולה כתבה בווינט והאם זה משתלם?
אז כפי שכבר ניתן להבין, השאלה אם זה משתלם היא תלויה מאוד במטרה לשמה מזמינים את השירות של תוכן שיווקי שכזה. העלויות נעות בין 3000 ₪ לכתבת יח"צ או ראיון אישי ועד 15,000 ₪ ואף מעבר לכך עבור סדרת אייטמים שכוללים כתבת יח"צ שכזאת, ראיון מצולם וכמה אייטמים קטנים יותר לאורך חודשי ימים או פרק זמן שיוסכם עליו.
כמובן שבכל מקום יצוין האתר של נושא הכתבה (ובוודאי אם האתר הוא העיקר בכתבה). בדרך זאת מקבלים גם חשיפה לאתר או לאדם שהוא עיקר התוכן השיווקי וגם קישורים בעלי ערך רב שמובילים היישר אל האתר ויעזרו משמעותית לקידום שלו בגוגל.
האם זה משתלם? – תעשו את החשבון שלכם.